Przejdź do głównej zawartości

W piątej rundzie Drużynowych Mistrzostw Świata w szachach Polacy wygrywają a Polki remisują z Ukrainą.

W piątej rundzie zarówno Panie jak i Panowie spotkali się z zespołami z Ukrainy.
Fantastyczny wynik zrobiła nasza męska reprezentacja. Wygrana 3-1 z mocną ekipą zza naszej wschodnie granicy robi wrażenie.



Ale jeszcze bardziej cieszy postawa Radka, który pokonał członka klubu 2700 - Rusłana Ponomariowa.

Polak wybrał swój ulubiony wariant i powstała obosieczna pozycja. Początkowo to reprezentant Ukrainy przeważał, koło 25-28 posunięcia pozycja była chyba nawet dla niego wygrana. Jednak błąd popełniony w 30 posunięciu po którym Radek mógł wycofać hetmana z powrotem do swojego obozu, spowodował, że pozycja czarnych się skonsolidowała.
Natomiast już 35 ruch (chyba w niedoczasie) gońcem na c1 umożliwił silną kontrę a5!
Później zadziałała psychologia. Ponomariow który z pewnością wiedział że wypuścił wygraną z rąk grał coraz słabiej i po kilku ruchach mógł się już poddać.
Brawo Radek Wojtaszek!

Kolejne zwycięstwo "dorzucił" Grzegorz Gajewski, który pokonał sympatycznego Kravtsiva, którego miałem (J.S.) okazję gościć parę lat temu w Malborku (podobnie jak Gajewskiego zresztą).

I podobnie jak u Wojtaszka widzieliśmy roszady w różne strony i atak na pozycję króla przeciwnika.
Grzegorz rozegrał to lepiej i w efekcie cenne zwycięstwo!
Pozostałe dwie partie zakończyły się remisem, przy czym Kacper Piorun dzielnie bronił ciężko-figurowej końcówki z pionkiem mniej.
W meczu Polska-Ukraina kobiet bohaterką została Monika Soćko. Nasza liderka udowodniła, że zawsze trzeba się z nią liczyć!



Anna Uszenina w partii z Moniką przeoczyła stratę pionka i Polka bez trudu zrealizowała przewagę.


Szkoda że Joanna Majdan-Gajewska nie widziała 42.Wc3 - bo remis w partii dawał nam zwycięstwo.


Po piątej rundzie wśród panów prowadzi Rosja - 9 pkt. przed Chinami i Polską po 8 pkt.
Wśród Pań prowadzi Rosja i Ukraina po 8 pkt. Polki z dorobkiem 5 pkt. są na piątym miejscu.
Dziś dzień przerwy.

Strona Mistrzostw
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download